PROJEKT EDUKACYJNY „ZABAWA SZTUKĄ” W GRUPIE ŻABEK

malarz - Przedszkouczek.pl
  W bieżącym roku szkolnym w naszej grupie „Żabki’ realizowany  był  projekt edukacyjny „Zabawa ze sztuką. W ramach tego projektu wykonaliśmy następujące zadania.
 1.Nasza grupa „Żabki” oraz zaproszeni goście „Pszczółki” wspólnie układały „Jesienny bukiet”. Swoje dzieła wykonały po zapoznaniu się z obrazami Giuseppe Arcimboldo. Zadanie to było dla czterolatków dość trudne ale przyniosło im wiele radości i zadowolenia z wykonanego dzieła.
 2.”Kolorowe bloki’. Dzieci układały mozaikę z klocków  oraz wykonały w grupach prace- plakaty,  inspirowane  obrazami Pieta Mondriana.
 3.Roll a Picasso. Zadanie to zostało zrealizowane w formie gry grupowej. Dzieci rzucały kostką, co decydowało o wyglądzie portretu rysowanego przez nauczyciela. Dzieło, które powstało, zostało skopiowane dla każdego dziecka. W kolejnym etapie dzieci malowały portret farbami akwarelowymi. Każda praca była inna i niepowtarzalna. Zadanie to było zaskakujące  i inspirujące.
 4.Malarze dzieciom. W ramach tego zadania zapoznaliśmy się z książką A.Starok „Czyj to domek”. Opowiadanie to było bardzo ciepło przyjęte przez przedszkolaków. Dzieci przez cały tydzień sięgały do książki ,oglądając z uwagą ilustracje będące jednocześnie obrazami Vincenta van Gogha.
 5.Wizyta w muzeum. W ramach realizacji zadania odbyliśmy wirtualny spacer po Muzeum Zamkowym w Pszczynie.
 6.Sztuka wygrywania. Realizując zadanie przygotowaliśmy projekt gry planszowej na dywanie i ustaliliśmy zasady gry. Nasza gra to klasyczna gra ściganka. W grze wzięła udział cała grupa, więc gra trochę trwała. Udało się nam jednak poćwiczyć liczenie oraz dotrwać do chwili aż pierwsza osoba przekroczyła metę. Zwycięzca nagrodzony został brawami od całej grupy.
 7.Edukacja plenerowa. W naszej grupie udało się zorganizować warsztaty plenerowe w ogrodzie przedszkolnym. Dzieci malowały prace na temat –„Moje marzenia”. Prace wykonane były farbami plakatowymi na dużych formatach na folii oraz na tekturze.
 Realizacja projektu zainspirowała mnie do innego nieszablonowego podejścia do edukacji ,zmotywowała mnie do poszukiwania ciekawych pomysłów na prace z dziećmi. A jednocześnie dała mi wiele radości i satysfakcji z samego działania, zwłaszcza wtedy gdy pojawiał się uśmiech i zaskoczenie na buziach dzieci. Realizowany projekt rozbudził u dzieci zainteresowanie sztuką.

„Jesienny bukiet” ale nie tylko…

„Kolorowe bloki” inspirowane obrazami Pieta Mondriana

Malujemy jak Picasso !
„Czyj to domek?” -słuchaliśmy opowiadania ilustrowanego obrazami Vincenta van Gogha

Mali artyści w plenerze

ZAKOŃCZENIE r.szk.2020/21

Czwartek 24 czerwca 2021 – zajęcia z wychowawcami zgodnie z przekazaną informacją

oraz

Msza Św. na zakończenie roku szkolnego

=> * klasy 1 – 4 – godzina 9.00; *klasy 5 – 8 – godzina 10.00

Zakończenie roku szkolnego 2018/2019 – pawlow.pl | Oficjalna strona  internetowa Gminy Pawłów

Piątek 25 czerwca 2021

klasy: 2a,2b, 3b, 4a, 4b, 7a, 7b – godzina 8.00 (w salach lekcyjnych z wychowawcami, bez udziału rodziców)

klasy: 8a i 8b – godzina 9.00 (na sali wielofunkcyjnej)

klasy: 1a, 1b, 3a, 5, 6a, 6b, 6c – godzina 10.00 (w salach lekcyjnych z wychowawcami; bez udziału rodziców)

WYCIECZKA DO OGRODU BOTANICZNEGO-KLASA 3a

W poniedziałek 14 czerwca klasa 3a wraz z wychowawczynią i panem Piotrem  uczestniczyła w wycieczce autokarowej do Śląskiego Ogrodu Botanicznego w Mikołowie. Kilka słów na temat historii tego ogrodu przekazał nam tatuś  Ani, już w czasie podróży autokarem( za co mu serdecznie dziękujemy). Śląski Ogród Botaniczny w Mikołowie, położony jest w zacisznej dzielnicy Mokre, to zarazem przyrodnicze centrum edukacyjne. Naszą wędrówkę zaczęliśmy od przejścia na górę Fiołkową. Podczas spaceru wypatrywaliśmy śladów i tropów zwierząt, poznaliśmy różne rośliny. Zachwycił nas ogród czerwony z pięknymi kwiatami, krzewami, trawami ozdobnymi i systemem drewnianych kładek na podmokłym terenie. W drewnianej altanie mogliśmy sobie urządzić  piknik. Wielką radością okazał się pobyt na ekologicznym placu zabaw. W ogrodzie żółtym weszliśmy na wieżę widokową, spacerowaliśmy alejkami relaksując się widokiem tego wspaniałego miejsca.

Naszą przygodę  w Ogrodzie Botanicznym zakończyliśmy  wspólnymi lodami. Było cudownie!!!!!!!

Pełni wrażeń i w dobrych humorach powróciliśmy do Łąki..

7 b na Rysiance

W środę (16.06) klasa 7 b wraz z wychowawcą p. Anną Adam oraz p. Kariną Pistelok wybrała się na wycieczkę w Beskidy. Naszym celem było wejście na Halę Rysiankę- jedną z najpiękniejszych hal w Beskidzie Żywieckim.

Na szlak wyszliśmy z miejscowości Złatna. Po dwóch godzinach marszu dotarliśmy do położonego na wysokości 1290 m. n.p.m. schroniska górskiego „Rysianka”. Pogoda dopisała- widoki sprzed schroniska były wspaniałe. Podziwialiśmy szeroką panoramę Tatr, masywu Pilska i Babiej Góry oraz Gór Choczańskich i Małej Fatry. Po godzinnym odpoczynku w dobrym tempie zeszliśmy na parking. Trzeba przyznać, że kondycja siódmoklasistów jest wyśmienita! Jak podkreślał nasz przewodnik- tempo naszego marszu było naprawdę imponujące 🙂

WYCIECZKA KLAS CZWARTYCH DO MAGICZNEJ KRAINY BIAŁYCH SKAŁ

Dnia 16 czerwca 2021 roku uczniowie klas czwartych pojechali na wycieczkę do Ojcowskiego Parku Narodowego. Zobaczyli wiele atrakcyjnych miejsc: Jaskinię Łokietka, Bramę Krakowską , Źródełko Młodości, Zamek w Pieskowej Skale, Maczugę Herkulesa. Podziwiali bogatą roślinność charakterystyczną dla tego regionu. Wszyscy byli zachwycenie eksponatami , które podziwiali w Muzeum Ojcowskiego Parku Narodowego. Pokazy multimedialne pozwoliły im się wczuć w atmosferę minionych epok. Zarówno pogoda jak i humory wszystkim dopisały.

Powiatowy Konkurs Języka Angielskiego

W maju w naszej szkole odbyła się kolejna edycja Powiatowego Konkursu Języka Angielskiego. W tym roku tematem konkursu była kultura krajów anglojęzycznych. Ze względu na pandemię konkurs miał formę zdalną. Zadaniem uczestników było przygotowanie prezentacji multimedialnej na zadany temat. Miło nam poinformować, że w kategorii klas V-VI Julia Zieleźnik z klasy 6 b zajęła III miejsce, natomiast Patryk Zieleźnik z klasy 7 a zdobył wyróżnienie w kategorii klas VII-VIII. Serdecznie gratulujemy sukcesów!

Dziękujemy Radzie Rodziców za ufundowanie nagród.

Oto pełna lista laureatów:

Jan Walczak SP Pawłowice

Patryk ZIeleźnik SP Łąka

Wyjście klas 7 do OSW w Łące

Dnia 1 czerwca klasy siódme pod opieką wychowawców i nauczycieli szkoły wybrały się na pieszą wycieczkę do Ośrodka Sportów Wodnych w Łące. Pogoda dopisała- było ciepło i słonecznie, dzięki czemu miło spędziliśmy czas. Były rozmowy, gry i zabawy oraz odpoczynek na plaży. Na miejscu skorzystaliśmy z możliwości zakupienia ciepłych i zimnych przekąsek oraz napojów. Wycieczkę uznajemy za udaną!

Informacja od przewodniczącej RR

Drodzy Rodzice

Dobiega końca rok szkolny 2020/2021 poniżej przedstawiamy kilka informacji:

Udało nam się m.in. uzyskać poniżej wymienione środki:

Wasze wpłaty na RR –  7485 zł  (DZIĘKUJEMYJ)

Wasza darowizna na Mikołaja 2622 zł (DZIĘKUJEMY)

1% podatku z Nobel Sport za 2018 r. 3892 zł

1% podatku z Nobel Sport za 2019r. 2870 zł

Finansowaliśmy m.in.

Mikołaj 5630 zł

Książki na koniec roku szkolnego 2200 zł

Konkurs powiatowy z języka angielskiego 300

Krzesła na stołówkę 2093 zł

I wiele wiele innych zadań i uroczystości.

Pragniemy podziękować rodzicom, którzy dokonali wpłat na rzecz Rady Rodziców w minionym roku szkolnym. Wasze wpłaty mają ogromne znaczenie

Dziękujemy również Pani Dyrektor oraz Gronu Pedagogicznemu i wszystkim pracownikom zespołu za dobrą współpracę, wsparcie i dobre słowo

Zachęcamy do współpracy w przyszłym roku szkolnym.

Udanych wakacji

Rada Rodziców

DYŻUR WAKACYJNY

Przypominamy

Nasze przedszkole prowadzi zapisy na dyżur wakacyjny w miesiącu sierpniu.

Wypisany wniosek należy oddać w sekretariacie Zespołu lub przesłać skan na maila zsp_laka@pze-pszczyna.pl do dnia 18 czerwca 2021r.

Wniosek do pobrania poniżej:

W miesiącu lipcu dyżur prowadzą przedszkola: w Wiśle Małej, w Czarkowie, w Studzienicach, w Piasku oraz dwa przedszkola w Pszczynie (nr 1 i nr 4).

Piesza wycieczka klasy 4a i 4b

Z okazji Dnia Dziecka klasy 4a i 4b wybrały się na pieszą wycieczkę do Pokazowej Zagrody Żubrów w Pszczynie, aby tam wziąć udział w warsztatach edukacyjnych „Tropem Żubrów”.
Samo przejście stanowiło nie lada wyzwanie, bowiem uczestnicy mieli do pokonania dystans 8 km.
Dzieci zapoznały się z zagadnieniami z zakresu edukacji przyrodniczej, ekologii oraz ochrony środowiska. Poznały żubrzą rodzinę, mogły również obserwować zachowania oraz zwyczaje innych zwierząt.

AKCJA DOSADZANIE KLONÓW

Dnia 31 maja 2021 uczniowie klasy 8b uzupełnili dosadzenia klonów obok placu zabaw i siłowni. Najbardziej zaangażowani w sadzenie drzew uczniowie to: Konrad Skorupka, Andrzej Wyroba, Kacper Niemiec, Jakub Szewczulak oraz Ryszard Kalarus, którym składamy serdeczne podziękowania za pomoc.
Teraz trzeba czekać na efekty, trochę to jednak potrwa 🙂

WYCIECZKA DO STADNINY KONI „STANDURA” KLASA 3a

We wtorek 1 czerwca 2021, klasa 3a SP odbyła swoją kolejną wspólną wycieczkę. Tym razem wybraliśmy się do stadniny koni „Standura”. Cała wyprawa wzbudziła wśród dzieci ogromne emocje. Naszą przygodę w stadninie rozpoczęliśmy od zwiedzania stajni i obserwacji wybiegających pięknych koni. Najwięcej radości wszystkim uczestnikom wycieczki sprawiła jednak przejażdżka na koniu. Dla niektórych uczniów było to prawdziwe wyzwanie, w wielu przypadkach jednak zew przygody przeważył nad lękiem i udało się… Wśród nas były również prawdziwe miłośniczki tych pięknych zwierząt. Po takich wyczynach oczywiście wszystkim zaczęło burczeć w brzuchach, ale i na to znalazła się rada. Wycieczka do stadniny była bardzo udana. To był cudowny dzień pełen niespodzianek i niezapomnianych wrażeń.

Chcielibyśmy serdecznie podziękować Stajni Państwa „Standura” za wspaniałe przyjęcie oraz Panu P. Janczyk za pomoc w organizacji wycieczki ,pysznie upieczone kiełbaski i dobre lizaczki.

Uczniowie klasy 3a wraz z wychowawczynią

KONKURS KRASOMÓWCZY ZŁOTOUŚCI 2020/21 I JEGO WYNIKI

Dnia 20 maja w naszym Zespole Szkolno-Przedszkolnym odbył się konkurs krasomówczy pt. „Złotouści 2020/21”, w którym wzięły udział przedszkolaki oraz uczniowie klas I-III. Głównymi celami konkursu była popularyzacja literatury dziecięcej, rozwijanie predyspozycji i talentu recytatorskiego dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz dbanie o ich piękną mowę. Wszystkie dzieci wspaniale zaprezentowały się w znanych i mniej znanych wierszach, wśród których dominowały pozycje Brzechwy i Tuwima. Konkurs dostarczył dzieciom wielu wrażeń i przeżyć, a przede wszystkim dobrej zabawy.

Uczniowie klas 2a i 2b
Uczniowie klas 1a, 1b i 3a
Przedszkolaki 🙂

A poniżej prezentujemy wyniki konkursu: