Edukacja zdrowotna

Temat nowego przedmiotu EDUKCJA ZDROWOTNA budzi wiele emocji.

Patrząc na to co mówią media nie dziwimy się, że rodzice się obawiają. Trzeba jednak wiedzę czerpać z wiarygodnych źródeł.

W poniedziałek 16 czerwca odbyło się spotkanie z nauczycielem tego przedmiotu, wicedyrektorem szkoły Panią Ewą Pinocy, która przedstawiła program nauczania i odpowiedziała na pytania obecnych rodziców. Kilka dni później poprzez dziennik została wysłana tematyka zajęć.

Jeżeli ktoś z Państwa ma nadal wątpliwości, obawy czy szereg pytań – proszę poprzez dziennik napisać do Pani Ewie Pinocy.

Drodzy Rodzice!

Edukacja zdrowotna to wychowanie do życia w rodzinie poszerzone o treści związane ze zdrowiem (fizycznym i psychicznym), aktywnością i zdrowym odżywianiem. Zapewniamy, iż tematyka związana z seksualnością i dojrzewaniem niczym się nie różni od tematów obecnie poruszanych na zajęciach wychowania do życia w rodzinie.

Naprawdę nie musicie się niczego obawiać.

Prawdą jest, iż te zajęcia są dobrowolne. Jednak zwróćcie uwagę na tematykę zajęć i na to jak ważne kwestie będą na tym przedmiocie poruszane. Niech dzieci uczą się od nas dorosłych. I pamiętajcie – nic wbrew Wam, ani wbrew naszym przekonaniom.

 

Tematyka edukacji zdrowotnej dla klas IV-VIII:

Dział I. Wartości i postawy

Pytanie wiodące: Dlaczego zdrowie jest wartością oraz jak rozwijać odpowiedzialność za zdrowie własne i innych osób?

Dział II. Zdrowie fizyczne

Pytanie wiodące: Jak kształtować postawy i umiejętności w zakresie dbania o zdrowie oraz systematycznego monitorowania zdrowia fizycznego i stosowania podstawowej profilaktyki zdrowotnej?

Dział III. Aktywność fizyczna

Pytanie wiodące: Jak systematycznie podejmować pozaszkolną aktywność fizyczną oraz świadomie ograniczać sedentarny styl życia (bezczynność ruchową) w kontekście dbałości o zdrowie, ze szczególnym uwzględnieniem profilaktyki otyłości?

Dział IV. Odżywianie

Pytanie wiodące: Jak zdrowo się odżywiać, aby wspierać swój rozwój fizyczny ze szczególnym uwzględnieniem profilaktyki nieprawidłowej masy ciała?

Dział V. Zdrowie psychiczne

Pytanie wiodące: Jak dbać o dobrostan psychiczny i emocjonalny, w tym poczucie własnej wartości i skuteczności?

Dział VI. Zdrowie społeczne

Pytanie wiodące: Jak budować relacje interpersonalne oparte na otwartości, zaufaniu i podmiotowości w otoczeniu rodzinnym, szkolnym, rówieśniczym i lokalnym?

Dział VII. Dojrzewanie

Pytanie wiodące: Jak akceptować przemiany okresu dojrzewania oraz radzić sobie z jego wyzwaniami i kształtować pozytywny obraz własnego ciała?

Dział VIII. Zdrowie seksualne

Pytanie wiodące: Jak kształtować pozytywną postawę wobec seksualności człowieka wraz z respektowaniem autonomii cielesnej swojej i innych osób?

Dział IX. Zdrowie środowiskowe

Pytanie wiodące: Jak środowisko naturalne i jego zanieczyszczenia wpływają na zdrowie publiczne i indywidualne?

Dział X. Internet i profilaktyka uzależnień

Pytanie wiodące: Co należy wiedzieć na temat bezpiecznego korzystania z Internetu i zagrożeń związanych z zażywaniem substancji psychoaktywnych?

!

Jeżeli ktoś z Was pomimo wszystko myśli o wypisaniu dziecka z tego przedmiotu – to proszę ze względów organizacyjnych do 1 września w sekretariacie złożyć odpowiednie pismo.

Przykładowy wzór pisma od linkiem

https://docs.google.com/document/d/193VY6nD3NXalTsNb8LZEFEn8xeEGnYNP-qIbq78viWE/edit?usp=sharing

Można wydrukować i wypisać

 

z poważaniem

Barbara Jastrzębska