ZWIERZĘTA I ICH DOMY

Witajcie Zajączki!

Każdy przedszkolak swój dom ma, o tym wie przecież każdy z nas.

Zwierzęta także swoje domki posiadają i o nich dzisiaj przedszkolaki porozmawiają 🙂

1.FILM „GDZIE JA MIESZKAM?”

Na początek proponuję Wam zobaczenie filmiku o piesku, który pewnego dnia zgubił swój dom i nie mógł go znaleźć. Szukał w całym gospodarstwie, był u świnek, krów, pszczół, kur, owieczek.. i nie tylko. Odwiedził mnóstwo zwierząt w gospodarstwie i ich domy, ale bardzo długo nie mógł znaleźć własnego. Jesteście ciekawi, czy udało mu się odnaleźć swój dom.. ? Przekonajcie się sami!👀 Zapamiętajcie jakie zwierzątka spotkał piesek i gdzie one mieszkały.

FILM GDZIE JA MIESZKAM

Przypomnijcie sobie  gdzie mieszkały zwierzątka wymienione w filmie (Rodzic zadaje pytanie dziecko odpowiada „Gdzie mieszka….?)

Kura mieszka w KURNIKU

Koń mieszka w STAJNI

Świnia mieszka w CHLEWIKU

Pszczoła mieszka w ULU

Baranek mieszka w ZAGRODZIE

Pająk mieszka w PAJĘCZYNIE

Krowa mieszka w OBORZE

Piesek mieszka w BUDZIE

Poniżej do zobaczenia plansze (realne fotografie) mieszkań zwierząt.

PLANSZE MIESZKANIA ZWIERZĄT

2. ZABAWA RUCHOWA „KONIKI”

A teraz pobawimy się w koniki. Wykonujcie ruchy, o których będzie mowa w piosence 🙂

PIOSENKA

3. ZABAWA MANIPULACYJNA „KARMIENIE ZWIERZĄTEK”

Jeśli chcecie możecie pobawić się w KARMIENIE ZWIERZĄTEK  🐄🐖

Do zabawy potrzebne będą:
– taca;
– miseczki;
– materiał sypki np: kasza jaglana, ryż, groch;
– rolki po papierze + karton;
– farby, klej;
– figurki zwierząt.

                   

4. PIOSENKA „Stary Donald farmę miał”.

Teraz nauczymy się śpiewać piosenkę „Stary Donald farmę miał”.

Jakie zwierzęta mieszkały na farmie? Jakie odgłosy one wydają? Śpiewajcie piosenkę i je naśladujcie 🙂

PIOSENKA

5. ZADANIA

  • Przyjrzyj się uważnie i połącz zwierzątko z jego cieniem

  • A teraz zgadywanka połącz dziecko z jego mamą i domkiem, w którym mieszka

6. MASAŻYK

Na zakończenie proponuję masażyk 🙂

MASAŻYK Z WIERSZYKIEM „KONIK”


Biega źrebaczek po łące
(opukujemy plecy dziecka opuszkami palców)
wąchając kwiatki pachnące.
Tu rosną stokrotki,maki,
a tu kolorowe bratki
(poszczypujemy w różnych miejscach)
Podchodzi klacz ,jego mama
(kroczymy po plecach palcami)
nosem go lekko dotyka.
(lekko naciskamy jednym palcem)
Konik do mamy się śmieje
i dalej po łące bryka.
(skoki nadgarstkami i palcami)
Potem wieczorem w stajence
do mamy tuli się blisko,
(przytulamy się do dziecka)
układa się do snu na sianie
i chrapie jak wielkie konisko
(naśladujemy chrapanie)

 

Przyjemnej zabawy 🙂

Pozdrawiam

Pani Magda

Wielkość czcionki
Kontrast