W INDIAŃSKIEJ WIOSCE

Dzień dobry Zajączki !!! 🙂

Dzisiaj wybierzemy się do indiańskiej wioski.

Aby nasza wyprawa się udała, przywitajmy się ze słonkiem, które nam będzie dzisiaj towarzyszyć.

HELLO SONG

Zaczynamy naszą indiańską wyprawę. Przeczytajcie z rodzicami opowiadanie:

„Dawno, dawno temu żyło sobie Indiańskie plemię Tiki-Taka. Indianie z tego plemienia mówili swoim własnym językiem, na przykład witali się tak:  /rodzic przykłada prawą rękę do serca i odchyla ją zataczając półkole, mówiąc:/ Wingapo! (czyt. łingapo)  /dzieci powtarzają/

Plemię to mieszkało w ogromnych namiotach, które nazywano tipi.

W środku namiotów paliło się ogniska, przy których w mroźne wieczory można było ogrzać swoje ręce. /dzieci wyciągają ręce przed siebie, chcąc je ogrzać przy ognisku/ 

Tej nocy, odbywała się właśnie narada plemienia. Indiański wódz z wielkim pióropuszem na głowie, obwieścił, że w wiosce kończą się zapasy jedzenia i czas wyruszyć na polowanie. Wszyscy Indianie zatem wyszli z tipi i wsiedli na swoje konie mustangi.  /dzieci wstają i udają, że wsiadają na konie; konie trochę się wiercą, ale na szczęście udaje się zapanować nad sytuacją/. 

Indianie żegnają się z rodziną…   /dzieci posyłają w powietrzu całuski we wszystkie strony/ 

… i wyruszają na polowanie…  /dzieci siadają na podłodze i uderzają dłońmi o kolana imitując dźwięk stukotu kopyt; można dzieci bardziej rozruszać mówiąc, że pokonujemy przeszkody – podnosimy ręce wysoko do góry, jedziemy przez błoto – lekko stukamy dłońmi o policzki, potem przez szuwary – pocieramy dłońmi o siebie/ 

 … aż dotarli na miejsce! Zeskoczyli z koni i rozglądają się we wszystkie strony, gdzie czai się jakiś bizon.  /pokazują ruch zsiadania z konia i rozglądają się dookoła/ 

Nagle Indianin Sokole Oko, zauważył, że coś przemknęło mu przed oczyma i wszyscy Indianie zaczęli po cichutku skradać się w tamtym kierunku. /dzieci skradają się w kierunku pokazanym przez rodzica/ 

Udało się znaleźli bizona! Teraz wszyscy wyciągają łuki, naciągają je i oddają pierwszy strzał, drugi i trzeci!   /dzieci naśladują wykonywanie strzału z łuku/

Bizon upolowany! W wiosce zapanowała wielka radość./dzieci skaczą z radości/

Odpowiedzcie na pytania:

  • Jak nazywały się namioty, w których mieszkali Indianie?
  • Co nosił na głowie Indiański wódz?
  • Na co polowali Indianie?
  • Jak nazywały się konie, na których jeździli Indianie?

Zobaczcie ilustracje, nazwijcie to, co się na nich znajduje, zapamiętajcie nazwy przedmiotów na obrazkach:

ILUSTRACJA – INDIANIN

ILUSTRACJA – ŁUK I STRZAŁA

ILUSTRACJA – MUSTANG

ILUSTRACJA – OGNISKO

ILUSTRACJA – PIÓROPUSZ

ILUSTRACJA – TIPI

Każdy obrazek ma pewne zadanie do wykonania. Rodzice Wam wytłumaczą, co macie robić. Słuchajcie uważnie, jakie słowo powiedzą rodzice i wykonajcie szybko zadanie. Ciekawa jestem, czy ktoś się pomyli. 😉

  • gdy usłyszysz „BIZON” – dziecko tupie nogami,
  • gdy usłyszysz „OGNISKO” – dziecko pociera dłonie,
  • gdy usłyszysz „MUSTANG”– dziecko kląska językiem,
  • gdy usłyszysz „TIPI”– dziecko kuca, a z dłoni robi daszek nad głową,
  • gdy usłyszysz „INDIANIN”– dziecko wydaje indiański okrzyk,
  • gdy usłyszysz „PIÓROPUSZ”– dziecko macha skrzydłami

Wykonajcie zadanie:

WSKAŻ DZIECKO, KTÓRE MIESZKA W DOMKU I POKOLORUJ RYSUNEK

Wyobraźcie sobie, ze naleźliście piórko z pióropusza Indianina. Pobawcie się nim:

ZABAWY Z PIÓRKIEM

A teraz zatańczymy jak Indianie:

INDIAŃSKI TANIEC

Praca plastyczna – wykonajcie z pomocą rodziców pióropusz, Indianina albo tipi i bawcie się w Indian. Nie zapomnijcie nadać sobie nowego indiańskiego imienia. 🙂

Na koniec policzymy, ile Indian śpiewa i tańczy wokół ogniska:

TEN LITTLE INDIANS SONG

Pożegnajmy się ze słonkiem:

GOODBYE TO YOU

Miłej zabawy!!!

Pani Gabrysia

 

Wielkość czcionki
Kontrast