ŚLIMAK

Dzień dobry Zajączki!

W tym tygodniu poznamy kolejne zwierzęta mieszkające na łące.

Na początek proponuję Wam troszkę ćwiczeń przy muzyce 🙂

ZABAWY PRZY MUZYCE

A teraz posłuchajcie zagadki. O kim mowa?

Tak, jak na pewno odgadliście – będzie to ślimak🐌🐌🐌. Na łące aż roi się od małych żyjątek, motyli, ptaków a także… ślimaków!

CIEKAWOSTKI. Czy wiecie, że…

  • Ślimaki mimo że uważane są za bardzo powolne stworzenia, ruszają się nawet szybko.
  • Zwinnie im idzie wychodzenie ze skorupki, która jest ich domem.
  • Lubią ciepłe i wilgotne miejsca, mieszkają w skorupach, które noszą na nodze.
  • Wydzielają śluz, który pomaga im w chodzeniu/ślizganiu.
  • Wykluwają się z jaj.
  • Oczy maja na końcu czułek.
  • Mają łaskotki – delikatnie trawką muskane prężą się lub chowają – są silnie unerwione.
  • Żywią się roślinami.

    Nie każdy ślimak ma muszlę. Zobaczcie jak wyglądają inne ślimaki 🙂

Wysłuchajcie i zapamiętajcie rymowankę:

Ślimak, ślimak, pokaż rogidam ci sera na pierogi.

Jak nie sera, to kapusty, od kapusty będziesz tłusty.

 

 

RYMOWANKAŚLIMAK POKAŻ ROGI

Wypowiedzcie teraz zdanie –” Ślimak, ślimak, pokaż rogi „, w następujący sposób:

🐌-wolno
🐌-szybko

🐌-głośno
🐌-cicho

🐌-ze złością
🐌-ze smutkiem

A teraz poproście kogoś do wspólnej zabawy- wykonamy „Masaż ślimaków” (jedno z Was rysuje drugiemu na plecach muszlę ślimaka kreśląc ją wielokrotnie, po pewnym czasie zmiana).

Wykonajcie masażyk z Rodzicami:

Ślimak, ślimak, pokaż rogi – na plecach rysujemy spiralę

dam ci sera na pierogi-  naciskamy opuszkami dwóch rozstawionych palców

Jak nie sera, to kapusty-  końcami palców zataczamy koło

od kapusty będziesz tłusty-  otwartą dłonią ślizgamy się po całych plecach

Posłuchajcie teraz uważnie piosenki „W trawie w czasie deszczu”.  Naśladujcie ruchy.

„W trawie w czasie deszczu
siedzi ślimak zły.
Ślimaku pokaż rogi,
dam ci sera na pierogi.
Nie pokażę rogów,
bo napada mi na lewy róg, na prawy.
Nie, nie wyjdę z mojej trawy”.

Rozmowa na temat treści piosenki. Rodzic zadaje pytania, dziecko odpowiada:
– kto siedział w trawie ?
– jaki był ślimak ?
– co miał pokazać ślimak ?
– czy ślimak zgodził się pokazać rogi ?
– dlaczego ślimak nie chciał pokazać rogów ?

PIOSENKA

Teraz kilka zadań 🙂

Zabawy ruchowe:

Spacer ślimaków – zabawa ruchowa z elementem czworakowania, równowagi ,reakcji na hasło -na  polecenie dzieci „ślimaki” na czworakach poruszają się w różnych kierunkach. Na hasło „rozglądamy się” zatrzymują się, przechodzą do leżenia przodem, nogi pozostają na dywanie, unoszą się na dłoniach wyciągając jak najwyżej głowę, spoglądają w różne strony. Na hasło „ślimaki do domu” kulą się i chowają. Dzieci kładą się na brzuchu i ruchem ,,ślimakowym”, pełzają po dywanie. Kładziemy dziecku klocek na plecach ,,domek ”i spacerujemy w klęku tak, aby nam nie spadł.

,,Gdzie schował się ślimak”utrwalenie pojęć określających położenie przedmiotów w przestrzeni: na, pod, za, obok, w, przed, pod.
Poproście rodziców o długi szalik ułóżcie go równiuteńko na podłodze ,w prostą linię zacznijcie go skręcać- zwijać tak aby powstała skorupka i o to takiego ślimaka umieszczamy w różnych wybranych przez siebie miejscach określając położenie.

Zabawa plastyczna „Robimy ślimaczka” – przygotuj plastelinę, wykonuj według dołączonej niżej instrukcji, poproś o pomoc rodziców, może zrobicie kilka ślimaczków w różnych kolorach.

ŚLIMAK KROK PO KROKU

Jeśli masz ochotę możesz  spróbować narysować ślimaka. Jak to zrobić? Zobacz 🙂

JAK NARYSOWAĆ ŚLIMAKA

Na zakończenie bajka „O ślimaczku wędrowniczku”.

BAJKA

Udanej zabawy!

Pozdrawiam

Pani Magda

Wielkość czcionki
Kontrast