Cześć dzieciaki !!! 🙂
How are you today? – Jak się dzisiaj macie?
Zapraszam Was do zabawy !!!
1. Przywitajcie się z naszymi żuczkami i zobaczcie do jakiej zabawy Was zapraszają. Zaśpiewajcie razem z nimi: Hello, hello, come and play./3x (Cześć, chodź i pobaw się.) Come and play with me. (Chodź i pobaw się ze mną.)
Powiedz mamie albo tacie, gdzie się bawiły żuczki i jakie zwierzątka pojawiły się w piosence. Nazwijcie zwierzątka po angielsku: a bird, a butterfly. Ile ich było?: two birds, one butterfly. Policzcie do 3 na paluszkach: one, two, three.
2. Zaproście mamę i tatę do wspólnej zabawy. Przypomnimy sobie części ciała. Śpiewajcie i pokazujcie tak, jak w piosence: clap your hands (klaszczemy), pat your knees (poklepiemy w kolana), stomp your feet (tupiemy), blink your eyes (mrugamy), wiggle your ears (ruszamy uszami) i na koniec znowu clap your hands (klaszczemy).
3. Zobaczcie teraz, jak będzie bawił się pan Steve i jego przyjaciółka Maggie. Powtórzcie kolory z panem Steve’em. Nazwijcie zabawki, które ma pan Steve? (klocki – blocks) Co zrobi z tymi zabawkami pan Steve? Policzcie zabawki.
WSKAZÓWKI DLA RODZICÓW: Zwróćcie uwagę na dwa słowa: big, a tower. Powiedzcie dzieciom, żeby spróbowały zbudować dużą wieżę z klocków – Let’s build a big tower.
Kto ma ochotę, może zbudować z rodzicami taką wieżę 🙂 Powodzenia 🙂
3. Usiądźcie wygodnie. Kto zna Misia i Margolcię, ręka w górę!!! Zapraszam Was na spotkanie z nimi. Ciekawa jestem, kto z Was nauczy się naszej nowej piosenki. 😉 Zwróćcie uwagę, jaki kolor pojawił się w piosence i co jeszcze może być w tym kolorze? Przypomnijcie sobie z mamą i tatą po czym poznamy, że przyszła już do nas wiosna.
Jeśli ktoś ma ochotę posłuchać piosenki w całości, kliknijcie poniżej.
4. A teraz zaproście do zabawy całą rodzinę, stańcie wszyscy w kole, włączcie piosenkę, śpiewajcie i pokazujcie. Kto się pomyli ten odpada. Uwaga! Piosenka będzie przyspieszać. Miłej zabawy!!!
5. Czy zauważyliście, że za oknem pojawia się czasem słońce, czasem śnieg? A przecież przyszła do nas wiosna. Niestety mamy jeszcze miesiąc marzec, który lubi nam mieszać pogodę i raz nam przynosi słoneczko, innym razem deszczyk albo nawet śnieg. Połóż się wygodnie na brzuszku, a mamusia lub tatuś będą czarowali na Twoich plecach marcową pogodę. Tekst wierszyka-masażyka poniżej:
6. Powoli zbliżają się święta Wielkanocne, o których będę Wam jeszcze pisać. Ale już dzisiaj mam dla Was kilka pomysłów na pracę plastyczną.
ZAJĄCZKI I PISANKI: wytnijcie szablon jajka albo zajączka (poniżej); na osobnej kartce przyklejajcie kolorowe paseczki (z kolorowego papieru, albo z papieru do pakowania) z góry na dół na leżąco; przyklejcie ramkę z wyciętym jajkiem lub zajączkiem na paseczki.
Poniżej przygotowałam dla Was więcej pomysłów na wykonanie zajączka i pisanki. Zobaczcie sami i wybierzcie to, co Wam się podoba najbardziej. Poproście o pomoc przy wykonaniu rodziców.
PISANKI – POMYSŁY NA PRACE PLASTYCZNE
Życzę Wam miłej zabawy!!!
Goodbye!!!
Pani Gabrysia