DUŻY DESZCZ I MAŁY DESZCZYK

Witam  ZAJĄCZKI!

Rabbit With Purple Umbrella In Rain On White Background. Stock Vector -  Illustration of bunny, colorful: 143215626

Kolejne zadania dla Ciebie, drogi przedszkolaku,

ale najpierw dla chętnych dzieci bardzo trudna zagadka:

Jaki mamy dziś dzień tygodnia?

Podpowiem 🙂 słowami piosenki, którą tym razem, na pewno świetnie zaśpiewasz samodzielnie w domu 🙂 i dodam, że wczoraj był wtorek…

Tydzień ma siedem dni,

Zna je mama, znasz je ty.

Tak, znasz doskonale ten obrazek

Poniedziałek, wtorek , środa,

Czwartek, piątek i sobota,

A w niedzielę razem z mamą

Powtórzymy znów to samo.

Udało się? TO BRAWO!!! dla trzylatka to naprawdę była trudna zagadka 🙂

   I kolejne zagadki na dziś:

Deszczowe zagadki

Zastanów się jak można nazwać duży deszcz i mały deszczyk – w zagadkach były takie określenia na pewno z pomocą rodziców, coś wymyślisz 🙂

A teraz zatańcz z piosenką, którą poznałeś wczoraj:

może rodzic  pozwoli ci zabrać do zabawy parasol (wówczas zabawa pod kontrolą rodzica)

Piosenka „Pada deszczyk”

Kolejne zadanie:

Połącz kropelki w pary: kropla mała i kropla duża .

Pamiętaj o zasadzie: z jednego obrazka do drugiego tylko jedna droga (linia).

Ćwiczenie do druku – kropelki

Jeżeli w domu nie ma możliwości wydruku, proponuję, aby rodzic samodzielnie zrobił dla dziecka podobną kartę pracy.

Kolejne zadanie:

„Mały deszczyk, duży deszcz”

W zabawie biorą udział:

DYRYGENT – rodzic

MAŁY DESZCZYK , DUŻY DESZCZ – dziecko

Dyrygent staje przed dzieckiem i ruchem rąk pokazuje dynamikę – głośność padającego deszczu.

Dziecko stuka o podłogę lub blat stołu np. drewnianym klockiem. Jeżeli dyrygent trzyma przed sobą wyprostowane ręce i połączy dłonie – deszcz cichnie, pada mały deszczyk, dzieci stukają cicho. Gdy dyrygent oddala dłonie od siebie – deszcz się wzmaga  i pada głośniej duży deszcz – dzieci stukają głośno.

Na koniec praca plastyczna:

BNN
 Dziecko otrzymuje gotowe elementy wykonane przez rodzica, wersja z papieru kolorowego
lub wersja przy użyciu papierowego talerzyka,
Dziecko wybiera „duży deszczyk” lub „mały deszczyk”, samodzielnie pod kontrolą rodzica próbuje ciąć paseczki

Wszystko mamy gotowe? Tak myślę, więc przyklejamy elementy na wybraną kartkę, można ozdobić parasol wg. własnego pomysłu 🙂

A oto moje prace 🙂

Myślę, że prace wyszły wspaniałe!

Zapraszam jutro do naszego „domowego przedszkola” 🙂

DZIĘKUJĘ  i pozdrawiam

Wielkość czcionki
Kontrast