DZIEŃ DOBRY,PANI WIOSNO!

WITAJCIE PO WEEKENDZIE DROGIE PRZEDSZKOLAKI !

Naklejka dla dzieci - Bocian (PT051) - Maluchity | Dzieci, Dla ...

A oto przed nami kolejne wyzwania.

  •  Zobaczcie film -„WYWIAD Z BOCIANEM”KLIK
  • Przypomnijcie sobie naszą zabawę ruchową-„GŁOWA,RAMIONA,KOLANA,PIĘTY” KLIK

A gimnastyka dobra sprawa,
dla nas wszystkich to zabawa.
Ręce w górę, i w przód, i w bok,
skłon do przodu, w górę skok.

Głowa, ramiona, kolana pięty,
kolana, pięty, kolana, pięty.
Głowa, ramiona, kolana, pięty,
oczy, uszy, usta, nos.

Głowa, ramiona, kolana, pięty,
kolana, pięty, kolana, pięty.
Głowa, ramiona, kolana, pięty,
oczy, uszy, usta, nos.

  • Zaproście rodziców do zabawy w liczenie:
    1)Rodzic-Wiosna staje na końcu pokoju.Dzieci ustawiają się po przeciwnej stronie.Każdy uczestnik pyta się Wiosnę ile kroków ma zrobić by do niej dotrzeć.Wiosna odpowiada;Musisz zrobić(tu podaje ilość kroków). Liczba kroków może się zmieniać od 1 do 5.Wiosna sprawdza poprawność wykonania zadania. Zabawa trwa do momentu gdy dziecko dotrze do Wiosny.
    2)Zgaduj-zgadula. Zagraj z dzieckiem w prostą grę. Pozwól dziecku trzymać w dłoniach od 2 do 6 przedmiotów i potrząsać nimi (monety, guziki lub inne małe przedmioty, które przy potrząsaniu powodują hałas). Potrząsając nimi dziecko powie: „Zgadnij, ile ich mam!” Trzeba zgadnąć,iloma przedmiotami dziecko potrząsa (sądząc po odgłosie). Następnie ty potrząsaj przedmiotami, a dziecko niech zgaduje. Po każdej zgadywance sprawdź, ile było przedmiotów licząc je.
    3)Matematyczna błyskotliwa wrona . Na środku leży pudełko z kilkoma przedmiotami. Jedno osoba staje się wroną. Wrona chodzi i mówi wierszyk: „Chodzi sobie wrona, wrona bez ogona,bystrym okiem zerka, co zabrać z pudełka”. Dzieci zasłaniają oczy, wrona zabiera przedmiot lub kilka przedmiotów z pudełka i wskazuje jakieś dziecko i mówi takie zdanie: „Powiedz, np. Kasiu, powiedz mi, ile rzeczy zabrała wrona Ci?”. Wybrane przez wronę dziecko,odpowiada, czego brakuje w pudełku.
    4)Matematyczne wyliczanki: Jabłko, gruszka i daktyle –klaśnij w ręce razy tyle (3 razy)Kapusta i ogórek –tyle razy podskocz w górę (2 razy)Marchewka, pietruszka, bób –tyle razy przysiad zrób (3)Kalarepka i mak –za uszy 2 razy się złap.
    5) Firankowa chusta matematyczna.Stoimy w kręgu,wszystkie dzieci trzymają firankę przypominającą chustę Klanza.Na firankę wrzucamy miękkie przedmioty –piłeczki, misie itd. wraz z wspólnie liczymy przedmioty, które są na chuście. Zadaniem dzieci jest jednocześnie trzymając chustę tak nią ruszać, aby wyrzucić z chusty przedmioty np. umawiamy się z dziećmi, że ma pozostać na chuście np. 5 przedmiotów.
  • Wykonajcie pracę plastyczną -„Bocian”.KLIK

Pin by Renata K on DZIEŃ BOCIANA 31.05 | Papieroplastyka, Bociany ...

  • Pobawcie się swoim bocianem i posłuchajcie jakie dźwięki wydaje KLIK

DOBREJ ZABAWY !!!

Wielkość czcionki
Kontrast