Wycieczka klas ósmych do Wielkopolski

W dniach 15-17 września br. klasy ósme wraz z wychowawczyniami wybrały się na 3- dniową wycieczkę do Wielkopolski. Program wycieczki był bogaty, a naszym celem było odwiedzenie miejsc związanych z początkami Państwa Polskiego oraz poznanie historii i kultury regionu Kujaw i Wielkopolski.

Pierwszy dzień naszej wycieczki rozpoczęliśmy wcześnie rano. Wyruszyliśmy już o godzinie piątej. Pomimo niewyspania wszystkim dopisywały dobre humory, a podróż minęła szybko. Pierwszym punktem naszej wycieczki była Kruszwica. Zwiedziliśmy miasto, zobaczyliśmy Mysią Wieżę oraz popłynęliśmy w rejs po jeziorze Gopło. Popołudniem odwiedziliśmy uzdrowisko w Inowrocławiu. Przeszliśmy się po Parku Zdrojowym, zobaczyliśmy Tężnie Solne, gdzie mogliśmy oddychać bogatym w minerały powietrzem.

Drugi dzień naszej wycieczki rozpoczęliśmy od przejażdżki kolejką wąskotorową na trasie Żnin- Wenecja. Następnie udaliśmy się do Biskupina, aby zwiedzić rezerwat archeologiczny z zachowanymi śladami osadnictwa sprzed tysięcy lat. W południe udaliśmy się do Gniezna. Najważniejszym punktem naszej wizyty w stołecznym grodzie pierwszych Piastów była Katedra z grobem Świętego Wojciecha oraz słynnymi Drzwiami Gnieźnieńskimi. Weszliśmy również na wieżę katedry, skąd mogliśmy podziwiać panoramę miasta. Przespacerowaliśmy się po Rynku i wzgórzu Lecha. Po krótkim odpoczynku wróciliśmy do ośrodka noclegowego.

W trzecim dniu naszej wyprawy udaliśmy się do stolicy Wielkopolski. Zwiedziliśmy Archikatedrę w Poznaniu, gdzie zobaczyliśmy groby Mieszka I i Bolesława Chrobrego. Następnie przeszliśmy na Rynek, gdzie w samo południe na wieży Ratusza mogliśmy obejrzeć słynne trykające koziołki. Był czas na zdjęcia i zakup rogali świętomarcińskich. Późnym wieczorem zmęczeni, ale zadowoleni wróciliśmy do Łąki.

Bardzo dziękujemy panu Sebastianowi, który przez wszystkie dni pełnił funkcję opiekuna wycieczki.