WARSZAWA

1- 3 czerwca 2016 – Warszawa

Dnia 1.06.2016 o 7 spotkaliśmy się pod szkołą aby wyruszyć na wycieczkę do Warszawy. Po wejściu do autobusu usiedliśmy na miejsca przywitaliśmy się z panią przewodnik i kierowcą. Pani Ania opowiadała o przepisach BHP. Pierwszy postój odbył się w Częstochowie. Zjedliśmy śniadanie i po piętnastu minutach ruszyliśmy w drogę. Około godziny 13 dojechaliśmy do Warszawy.

Pierwsze zwiedzaliśmy Muzeum Powstania Warszawskiego, które wywarło na nas wielkie wrażenie. Najbardziej podobało nam się zbieranie kartek. Następnie pojechaliśmy do łazienek które zwiedzaliśmy razem z przewodnikiem panem Janem. Kiedy oglądaliśmy pomnik Fryderyka Chopina zaczął padać deszcz który przerodził się w ulewę. Pobiegliśmy do autobusu. Kiedy dojechaliśmy do Łomianek zjedliśmy obiad i dojechaliśmy do hostelu. Pani przydzieliła nam pokoje i poszliśmy na odpoczynek. O 20:00 poszliśmy na spacer po okolicy, zrobiliśmy zakupy i wróciliśmy aby oglądać mecz Polska-Holandia. O 22:00 byliśmy w swoich pokojach i szykowaliśmy się do snu.

Drugiego dnia wstaliśmy o godzinie szóstej. Po porannej toalecie udaliśmy się na śniadanie. Po śniadaniu ruszyliśmy w dalszą przygodę z zabytkami stolicy. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od lekcji w Teatrze Narodowym, gdzie dowiedzieliśmy się o pracy nie tylko aktorów ale także innych ludzi pracujących w teatrze. Oglądaliśmy fragment próby. Dostaliśmy autografy. Następnie pojechaliśmy do Centrum Nauki Kopernik. Przed zwiedzaniem mięliśmy chwilę wolnego czasu w bibliotece Uniwersyteckiej, w której zachwyciły nas ogrody na dachu oraz widok na Stadion Narodowy. Od godziny 12:00 zaczęła się nasza przygoda w CNK. Mięliśmy, aż trzy godziny aby poznawać zaczarowany świat nauki. Było fantastycznie! Po powrocie do Łomianek zjedliśmy kolacje, a wieczorem chłopcy rozegrali mecz piłki nożnej z miejscowymi kolegami. Zmęczeni, ale zadowoleni kładliśmy się do łóżek.

W ostatnim dniu naszej wycieczki wstaliśmy wcześnie rano, spakowaliśmy nasze torby, posprzątaliśmy pokoje i udaliśmy się do autobusu. O 7:30 zjedliśmy śniadanie i pojechaliśmy na cmentarz Powązkowski – najstarszy cmentarz w Warszawie. Znajdują się na nim groby najwybitniejszych mieszkańców Warszawy. O godzinie 11:00 odwiedziliśmy siedzibę Polskiego Radia, po którym oprowadzał nas Andrzej Wolski. Mieliśmy okazję zobaczyć jak wygląda audycja na żywo oraz mogliśmy przeprowadzić własny wywiad. Ostatnim punktem naszej wycieczki było zwiedzanie Starego Miasta. Podczas spaceru zobaczyliśmy: Kolumnę Zygmunta, Zamek Królewski, Starówkę, Warszawską Syrenkę. Na rynku Starego Miasta mieliśmy chwilę wolnego czasu na zakupienie pamiątek. Na koniec udaliśmy się pod Pomnik Małego Powstańca, który poznaliśmy na lekcjach. Zmęczeni udaliśmy się do autobusu, aby wyruszyć w podróż do domu. Po drodze zatrzymaliśmy się na obiad w McDonald. W czasie drogi powrotnej oglądaliśmy filmy. O godzinie 20:30 wróciliśmy szczęśliwie do Łąki.