WODNE EKSPERYMENTY W ZAJĄCZKACH

Dnia 27 listopada rozpoczęliśmy cykl comiesięcznych zajęć innowacyjnych pt. „Dlaczego? – Jak? – Po co?”. Dzięki tym zajęciom przedszkolaki będą aktywnie uczestniczyć w różnych eksperymentach. Pierwsze zajęcia były poświęcone eksperymentom związanym z wodą.

Zajęcia rozpoczynały się od odczytania LISTU PROFESORA EKSPERTUSIA, który zachęcił nas do wykonania wodnych doświadczeń. Następnie „Zajączki” wykonały dwa zadania. Dzieci sprawdziły co się rozpuszcza w wodzie zimnej i ciepłej. Wykorzystały do tego doświadczenia takie produkty jak: cukier, sól, mąkę, piasek i trawę. Dzieci zbadały również jakie przedmioty w wodzie toną, a jakie nie. Wrzucały do wody: guzik, gąbkę, styropian, monetę, kamyk, piórko, ziarenka fasoli. Eksperymenty podobały się bardzo młodym odkrywcom, wzbudziły ich zaciekawienie i wyzwoliły wiele pozytywnych emocji.

W tym dniu wodna tematyka towarzyszyła nam wszędzie: podczas zajęć muzyczno-ruchowych (nauka rymowanki logorytmicznej „Deszczyk pada”) oraz w pracy manualnej pt. „Kropelka wody”. Zwyczajowo na koniec zajęć dzieci zaspokoiły swoje pragnienie otrzymując kubeczek wody do wypicia.

Dzieci chętnie podejmowały działania ucząc się jednocześnie rozwiązywania problemu poprzez praktyczne działanie. Sprawiło im to wiele radości i dobrej zabawy.

 

Nasze kropelki wody
Doświadczenia czas zacząć…
Wsypujemy sól do wody 🙂
Jaś dodaje mąkę
Mieszamy, badamy, obserwujemy…
Adaś miesza piasek w wodzie
Wiktoria dodaje trawę
Co tonie, a co nie? Filipek sprawdza guzik
Zuzia wrzuca do wody kamyczek
Obserwujemy styropian – nie tonie 🙂
Nikolka bada jak zachowuje się piórko
Zosia wrzuca monetę
Czy ziarenka fasoli pójdą na dno? Zastanawia się badaczka Pola
Pijemy wodę…
Gasimy pragnienie 🙂
Woda najlepszy napój 🙂
Wielkość czcionki
Kontrast