W sklepie

Kochane Dzieci!

Dziś na chwilkę przeniesiemy się do sklepu 🙂

Spójrzcie na poniższe plansze, czy znacie jeszcze jakieś nazwy sklepów, które tutaj się nie pojawiły? 🙂

Posłuchajcie opowiadania o Ani i Misiu 🙂

„Mama poprosiła Anię, aby poszła do sklepu po chleb i syrop od kaszlu. Pieniądze położyła na stole, gdy Ania pobiegła do łazienki, żeby się umyć i uczesać Uszatek przechylił głowę na bok i pomyślał: „Wyręczę Anię”.
Wziął pieniądze ze stołu, wziął siatkę na zakupy i pobiegł do sklepu spożywczego. Stanął przed ladą.
-Poproszę o syrop od kaszlu- powiedział.
-Misiuniu- odpowiedziała pani zza lady- idź do apteki. O tam jest apteka, po przeciwnej stronie ulicy.
Pobiegł Uszatek do apteki. Stanął przy ladzie.
-Poproszę o chlebek- szepnął niepewnie
-Chlebek?- zdziwiła się pani sprzedająca leki. –Tu jest apteka, Misiuniu. Idź do sklepu spożywczego. O, tam jest ten sklep, po przeciwnej stronie ulicy.
Wyszedł Uszatek z apteki. Było mu bardzo przykro, że nie umiał wyręczyć Ani. Na ulicy spotkał Anię. Dziewczynka wybiegła zaraz za Uszatkiem.
-Oj, Misiu, Misu!- pokiwała głową
A potem wytłumaczyła niedźwiadkowi, gdzie się co kupuje.”

Postarajcie się odpowiedzieć na pytania:

O co poprosiła mama Anię?
Dlaczego misiowi nie udało się pomóc Ani?
Gdzie miś powinien szukać syropu od kaszlu, a gdzie pieczywa?
Czy komuś z Was zdarzyła się kiedyś podobna pomyłka?

 

Jak wiecie doskonale do tego, by kupić coś w sklepie potrzebne są nam pieniążki. Przypomnijmy sobie jak wyglądają nasze polskie banknoty oraz monety. Mamy nadzieję, że jeszcze coś pamiętacie z naszych zajęć. Które to banknoty, a które monety? 🙂

 

 

Zapraszamy do zabawy ze spinnerem. Czy udało Wam się nazwać wszystkie pieniądze wylosowane przez spinner? A może komuś udało się je wszystkie ze sobą dodać? 🙂

 

 

Przenieśmy się teraz do naszych Kart Pracy 4 na stronę 32 – 33.

 

Posłuchajcie piosenki o sklepie, który z pewnością najchętniej odwiedzacie 🙂 następnie zaglądnijcie do Karty Pracy 4 na stronę 24 – 25.

Pieniążki i ich przeliczanie to bardzo trudne zadanie, jeżeli coś się Wam jeszcze nie udało – nie przejmujcie się! Spróbujcie jeszcze raz a na pewno się uda! 🙂 🙂 🙂

 

Nie wszystko jednak dzieci da się kupić, są rzeczy które możemy otrzymać lub dać bez użycia pieniążków. Zastanówcie się co to może być i wykonajcie poniższą kartę pracy:

 

Powodzenia Motylki!

Opracowanie: Martyna Guzik i Dominika Machnik

Wielkość czcionki
Kontrast