DZIECI ŚWIATA

Witamy Kochane Motylki!!!

Miło było Was wczoraj zobaczyć 😊

A dziś zapraszamy na zajęcia o dzieciach na całym świecie 😊

 

Kochane Dzieci, na początek zapraszamy Was do zerknięcia na piosenkę „Kolorowe dzieci” w wykonaniu Majki Jeżowskiej:

Po obejrzeniu piosenki zastanówcie się:

– Czy wszyscy na świecie jesteśmy tacy sami?
– Czym różnią się dzieci z piosenki?
– W jakim kraju my mieszkamy?

Oczywiście, że mieszkamy w Polsce- to nasz kraj.

Na świecie żyje mnóstwo dzieci, ale każde z nich jest inne i wyjątkowe. Każde ma swoje miejsce na ziemi w danym kraju. Dzieci te różnią się od siebie kolorem skóry, wykrojem i kolorem oczu, ubiorem, zwyczajami. Każde dziecko jest inne i wyjątkowe. Wszystkie należy szanować:)

Zerknijcie teraz na obrazki różnych dzieci świata:

Zadanie dla Was – zapamiętajcie dziecięce buźki:

https://view.genial.ly/5ec91b27ad9c9e0d8e207940

Wykonajcie kilka zadań, a dowiecie się trochę o życiu naszych poznanych dzieci

  1. Przenosimy się do wioski indiańskiej. Wykonujcie zadania usprawniające narządy mowy, które zapisane są w tekście – poproście kogoś dorosłego o jego przeczytanie.

Indianie wyruszają ze swojej wioski na polowanie. Żegnają się ze swoimi dziećmi (cmokając całujemy palce prawej ręki) i żonami (cmokając całujemy palce lewej ręki). Wsiadają na swoje konie i jadą (naśladujemy językiem stukot końskich kopyt – kląskamy językiem) przez most (usta jak do ,,u’’ i kląskanie) , a potem przez prerię (usta jak do ,,i’’ i kląskanie). Konie zmęczyły się (parskamy) i dają znak, że chcą pić: ihaha, ihaha, ihaha. Indianie zatrzymują swoje konie: prrr… prrr … prrr… Konie piją (ruchy języka z dołu do góry, naśladujące picie zwierzęcia). Nagle Indianie ujrzeli zwierzynę i strzelili z łuku. Zbliżała się noc, więc musieli rozpalić ognisko. Nie mieli zapałek. Zaczęli od małej iskierki i musieli mocno dmuchać, żeby ognisko się rozpaliło (dmuchamy w złączone ręce). Upiekli na ogniu zwierzynę i zrobili sobie ucztę (mlaskamy i oblizujemy szeroko otwartych ust). Po jedzeniu zapalili fajkę pokoju (pykamy wargami). Po pewnym czasie zachciało im się spać (ziewamy) i zasnęli (chrapiemy). Rano Indianie zwołali rozbiegane konie: a-e-o, y-u-i (przeciągamy samogłoski). Wsiedli na nie i pojechali przez prerię (usta jak do ,,i’’ i kląskamy), a potem przez most (usta jak do ,,u’’ i kląskamy). Wrócili do wioski i witają się ze swoimi dziećmi (cmokając całujemy palce prawej ręki) i żonami (cmokając całujemy palce lewej ręki).

2. Wyobraźcie sobie teraz daleką Japonię, gdzie dzieci mają skórę w żółtym odcieniu i skośne oczy. Japończycy używają pięknych wachlarzy.

Zapraszamy więc do jego wykonania. Na pewno przyda się Wam na upały😊

Propozycje wykonania zobaczycie w poniższym linku:

https://www.interia.tv/wideo-jak-zrobic-wachlarz-z-papieru-prosty-sposob,vId,2296027

3. Następnie jesteśmy w Afryce – wysłuchajcie więc piosenki o pewnym Murzynku i zapamiętajcie, jak miał na imię:

https://www.youtube.com/watch?v=Wc5pxEhYUaQ

 

4. A teraz czas poznać Eskimosów, którzy dzielnie pracują i przysyłają Wam kilka zadań😊

 

 

 

Oj, to był pracowity dzień 😉

Na zakończenie wysłuchajcie piosenki podsumowującej zajęcia. Bo choć każdy z Was jest inny, to tak naprawdę wszyscy jesteście dziećmi 🙂

https://www.youtube.com/watch?v=7K3_mSb1zRQ

Kochani!!! Jak zawsze super się spisaliście 😊 🙂 🙂

Opracowanie: Dominika Machnik i Martyna Guzik.

Wielkość czcionki
Kontrast