ĆWICZENIA ODDECHOWE

Znalezione obrazy dla zapytania: bańki mydlaneĆwiczenia oddechowe to aktywności polegające na powtarzaniu wdechów i wydechów. Ich celem jest nauka prawidłowego oddychania, zwiększanie pojemności płuc, wydłużanie fazy wydechowej, wzmacnianie mięśni oddechowych czy doskonalenie umiejętności  odkrztuszania. Ćwiczenia oddechowe są nierozerwalnie związane z mówieniem, stanowią warunek prawidłowej wymowy. Mówimy na wydechu:), a kiedy milczymy, czubek naszego języka powinien opierać się o podniebienie.

Przejdźmy do tej przyjemnej strony:) czyli przykładowe zabawy:

1. Dmuchanie w bańki mydlane. Przepis na bańki: 1l ciepłej wody + 30ml płynu do mycia naczyń + 15 ml gliceryny lub łyżeczka cukru/ cukru pudru.

2. Domowa dmuchajka: odcięta góra butelki, z zakrętką + słomka + piórko.

3. Duszek: styropianowy/ plastikowy kubek + słomka i rękawiczka.

4. Burza w szklance wody: szklanka+ woda+ słomka.

5. Mecz Dmuchacz: stół+ piłeczka pinpongowa + dwie osoby:)= Dmuchamy do przeciwnika, starając się, aby piłka nam nie spadła.

6. Mury obronne: klocki + piłeczka pinpongowa. Rozkładamy klocki dookoła stołu, tak aby się stykały ze sobą, wrzucamy piłkę i dmuchamy tak, aby poruszała się wzdłuż murów. Inna wersja: dmuchanie piłki w obręczy/ hula hop.

7. Skoczek: kubki wypełnione po brzegi wodą + piłeczka pinpongowa. Kubki ustawiamy jeden przed drugim, tak aby się stykały. Do pierwszego wkłądamy piłeczkę i dmuchamy tak, aby przekakiwała do kolejnych kubeczków. UWAGA! NAJLEPSZA I NAJBARDZIEJ MOKRA ZABAWA:)

Wielkość czcionki
Kontrast