ŚWIATOWY DZIEŃ AUTYZMU

Moi kochani,

spisaliście się na medal! Wielkie brawa, jestem po prostu zachwycona waszymi pięknymi pracami 🙂

2 kwietnia obchodzimy Światowy Dzień Autyzmu. Spróbujmy dziś poczuć się jak osoby z autyzmem. Co to autyzm? Posłuchajcie:

A teraz wykonaj następujące ćwiczenia:

  1. Usiądź przy stoliczku. Podnieś do góry rączkę, którą piszesz i poproś mamę/tatę, aby ubrał Ci rękawiczkę kuchenną. W ciągu 5 minut postaraj się starannie pokolorować poniższy obrazek. Udało się? Czy było to łatwe zadanie?

2. Rodzice – do drugiego ćwiczenia jest także potrzebna wasza pomoc. Przygotujcie dla swoich       pociech worek i włóżcie do niego różne, znane dziecku przedmioty. Zasłońcie dziecku oczy i dajcie worek do wylosowania jakiegoś przedmiotu – niech postara się odgadnąć co to jest.

3. A teraz – ubierzcie się w najbardziej „gryzący”, gruby i niewygodny sweter jaki macie w domu. Jak się czujecie?

4. I uwaga! Ostatnie zadanie. Spróbujcie zrobić w domu największy hałas jaki tylko potraficie. Wszyscy – dzieci i rodzice. Czy długo potraficie wytrzymać w takim hałasie? Podzielcie się swoimi wrażeniami.

5. A Wy? Jaki gest wykonacie w stronę osób z autyzmem? Może wspólnie z rodzicami wykonacie piękny plakat? (Pamiętajcie, autyzm = kolor niebieski).

 

Propozycje literatury, w których autyzm jest przedstawiony w sposób przystępny dla dzieci:

https://www.ingdzieciom.pl/_fileserver/item/1500929

http://swiatelkodladzieci.pl/wp-content/uploads/2015/05/Czarodziejka.pdf

 

 

 

Wielkość czcionki
Kontrast