PRZYJACIELE Z KOŃCA ŚWIATA

 

Witajcie kochane Biedroneczki!

 

Czy ludzie na całym świecie wyglądają tak samo?

Czy na innych kontynentach też są dzieci?

                


Kto jest przedstawiony na ilustracjach?


Czy te dzieci są takie jak wy?

Czym się od nich różnicie?

Co macie wspólnego?

Jak myślicie, czego one potrzebują?

Jakie Wy macie potrzeby?

 

Chociaż różnimy się wyglądem to jesteśmy takimi samymi ludźmi i mamy te same potrzeby. Wszędzie ludzie potrzebują jedzenia, picia, zdrowia, ubrań, miłości, a dzieci na całym świecie chcą się bawić i chcą być kochane.

 

Dzieci świata” – Wincenty Faber

 

W Afryce w szkole na lekcji

Śmiała się dzieci gromada,

Gdy im mówił malutki Gwinejczyk,

Że gdzieś na świecie śnieg pada.

A jego rówieśnik Eskimos,

Ten w szkole w chłodnej Grenlandii,

Nie uwierzył, że są na świecie

Gorące pustynie i palmy.

Afryki, ani Grenlandii

My także jak dotąd nie znamy,

A jednak wierzymy w lodowce,

W gorące pustynie, w banany.

I dzieciom z całego świata,

chcemy ręce uścisnąć mocno

i wierzymy, że dzielni z nich ludzie,

jak i z nas samych wyrosną.

 

Z jakich stron świata pochodziły dzieci z wiersza?

Z czego śmiały się afrykańskie dzieci?

W co nie uwierzyli Eskimosi?

Co łączy wszystkie dzieci na świecie?

 

Polubić różnice” – narysuj kolegę lub koleżankę, który jest inny / która jest inna od ciebie. Do wykonania rysunku użyj farb, kredek lub pasteli olejnych.

Podczas rysowania ucz się na pamięć wierszyka:

Polubić różnice” – Dominika Niemiec

Choć ktoś jest inny, inne ma zdanie,

inny ma wygląd albo ubranie,

mieszka w innym miejscu, je co innego,

bawi się inaczej – może być twym kolegą.

Wystarczy tylko, że go zaakceptujesz,

a te różnice polubić spróbujesz.

 

Czy wiecie co to jest? 

Do czego służy globus?

Dla chętnych:

                                      

Wielkość czcionki
Kontrast