PO BURZY TĘCZA

Dzień dobry Biedroneczki!

Jak tam Wasze piękne tęcze? Na pewno rozjaśniły Wasz dzień 😉

Dziś zaczniemy od wysłuchania tęczowej piosenki:

TĘCZOWA PIOSENKA

A teraz opowiadanie „KOLORY TĘCZY”

  • dlaczego miało nie być tęczy?
  • czy pamiętacie kto i jakie kolory podarował tęczy?

POGODOWY MASAŻYK

Usiądź przed mamą/tatą – poproś o zrobienie pogodowego masażyku. Później zamieńcie się miejscami 🙂

Pewien wiosenny dzień powitał wszystkich pięknym słońcem, które świeciło od samego rana (rysowanie okręgów otwartą dłonią). Było bardzo jasno i coraz cieplej (okręgi rysowane coraz szybciej). Na niebie gdzieniegdzie pojawiały się małe białe chmurki (rysowanie małej chmurki jednym palcem). Mijały godziny i około południa na niebie zaczęły kłębić się ciemne chmury. Było ich coraz więcej i więcej (rysowanie dużej chmury jednym palcem). W pewnym momencie zaczął padać deszcz. Najpierw delikatne kropelki cicho stukały o dachy domów i parasole ludzi przechadzających się po parku (delikatne stukanie opuszkami palców po całych plecach, z góry na dół). Deszcz stawał się coraz silniejszy. Krople były coraz cięższe (coraz mocniejsze pukanie opuszkami palców). Na szczęście nie trwało to długo i po chwili deszcz zelżał. Kropelki znów były małe i delikatne (delikatne stukanie opuszkami palców po całych plecach). Po kilku minutach przechodnie mogli złożyć parasole. Wiatr przegnał chmury („zamiatanie” palcami w prawo i w lewo lub głęboki wdech powietrza i dmuchnięcie koleżance lub koledze w kark). Na niebie znów pojawiło się jasne słońce, które świeciło już do końca dnia (rysowane okręgów płaską dłonią). Wieczorem, gdy zrobiło się ciemno i temperatura się obniżyła, pojawił się delikatny biały puch. Wyglądał, jakby ktoś trzepał poduszki i wysypywał z nich pierze. To jednak były najprawdziwsze śniegowe płatki. Dzieci nie mogły zasnąć i patrzyły na taniec śnieżynek jak zaczarowane, wspominając zimowe wieczory (śnieżynka narysowana paluszkiem według własnego pomysłu). Ten dzień był naprawdę niezwykły, jak na kwiecień plecień przystało. Dobranoc… (dzieci szeptają do ucha partnera słowo „dobranoc” i delikatnie dmuchają w szyję).

PORY ROKU

Przyjrzyjcie się poniższemu obrazkowi. Czy wiecie jakie pory roku są na poszczególnych jego częściach? Jaką pogodę mamy latem, jesienią, zimą i wiosną?

SKŁADNIKI POGODY

Czy pamiętacie z czego „składa się” pogoda? Razem z myszką przypomnijcie sobie te wiadomości:

MYSZKA I SKŁADNIKI POGODY

W CO SIĘ UBRAĆ?

Poniżej są przedstawione obrazki, na których widać różną pogodę oraz ubrania. Proszę, dopasujcie odpowiednie ubrania do danej pogody:

PLANSZE Z POGODĄ I KARTY Z UBRANIAMI

DOMINO POGODOWE

Doskonale znacie tę grę 🙂 Tym razem domino w wersji pogodowej.

DOMINO-POGODA

KARTY PRACY DLA CHĘTNYCH

grafomotoryka-wiosna

GRAFOMOTORYKA

POWODZENIA!

 

Wielkość czcionki
Kontrast