INNOWACJA PEDAGOGICZNA- EKSPERYMENTY Z WODĄ

Najlepszym sposobem zaspokojenia naturalnej ciekawości dziecka są zabawy badawcze i eksperymenty o charakterze badawczym. W ramach realizowanej innowacji pedagogicznej 27 listopada dzieci eksperymentowały z wodą.Celem zabaw badawczych było pobudzanie dzieci do myślenia, poszukiwania, a przede wszystkim do działania, wyjaśniania i  stawiania wniosków oraz czerpania radości z udanego samodzielnie wykonanego doświadczenia. Przedszkolaki z dużym zainteresowaniem obserwowały oraz samodzielnie wykonywały doświadczenia i eksperymenty, które pozwoliły im na poznanie stanów skupienia wody i ich właściwości. Dzieci zaczęły od określenia jej koloru, wyglądu, zapachu, jak również smaku. Udało im się ustalić, że wodę spotykamy w różnych postaciach (m.in. lód, śnieg, krople deszczu). Gdy przedszkolaki poznały już materiał badań przystąpiły do wykonania kilku ciekawych eksperymentów: badanie rozpuszczalności substancji takich jak: cukier, sól, piasek, olej, kawa, pieprz, czy też kasza, sprawdzenie co pływa w wodzie, a co tonie (m.in. styropian, kamień, guzik, plastikowe piłeczki), ustalenie, co nasiąka wodą (np. wata, papier, wełna). Mali badacze odkryli, że woda jest doskonałym materiałem do zabawy – zabarwiły wodę farbami, a następnie przelewały ją do plastikowych kubeczków zgodnie z instrukcjami nauczyciela (przelewanie wody z dużego pojemnika do kubków tak, aby w każdym było tyle samo; rozlanie wody w taki sposób, by w każdym kolejnym kubku było jej więcej). Dzieci chętnie uczestniczyły w zajęciach, w związku z tym każdy dzielny naukowiec otrzymał „medal kropelkę” w nagrodę za niezwykłe zaangażowanie.

Wielkość czcionki
Kontrast