DZWONIĄ DESZCZU KROPLE

Witajcie Biedroneczki!

W tym tygodniu porozmawiamy o pogodzie. Czy wiecie co to takiego jest pogoda?

Zobaczcie krótki filmik:

Teraz już wiecie, że pogoda składa się z kilku składników. Dziś porozmawiamy o jednym z nich – o deszczu.

Posłuchajcie uważnie wiersza, bo za chwilę zagracie w grę „Prawda czy fałsz”. Będziecie musieli powiedzieć, czy to, co będą Wam mówić Rodzice, zgadza się się z tym, co usłyszeliście w wierszu, czy nie.

DESZCZ MAJOWY” L. Staff
Słońce świeci, deszczyk pada,
Czarownica się podkrada.

Chodźcie, chodźcie prędzej, dzieci!
Z nieba złoty deszczyk leci.
Maj na ziemi! Deszcz o wiośnie
Kogo zmoczy, ten urośnie.
Świeżą trawę skropi rosą,
Będziem po niej biegać boso,
Będziem wstrząsać mokre drzewa,
Niech nas zlewa, niech nas zlewa.

Rosi deszczyk nam na głowy,
Srebrny, złoty, brylantowy.
Iskry, perły i diamenty
Lecą z chmury uśmiechniętej.
To klejnoty, a nie deszcze…
Jeszcze, jeszcze… Jak szeleszcze,
Szepce, szemrze, szumi, śpiewa…
Trawy cieszą się i drzewa.

Widzę, że uważnie słuchaliście. A teraz zaczynamy grę. Mama będzie mówić zdania z wiersza. Jeśli zdanie jest prawdziwe, wstańcie, a jeśli jest fałszywe, nie ruszajcie się z miejsc.

Zaczynamy!

  • Z nieba…zielony deszczyk leci – fałsz (złoty)
  • Świeżą trawę skropi rosą, będziem po niej biegać… w butach – fałsz (boso)
  • Deszcz o wiośnie kogo zmoczy, ten urośnie – prawda
  • Iskry, perły i… zegarki lecą z chmury uśmiechniętej – fałsz (diamenty)
  • Trawy cieszą się i drzewa – prawda

 

Czy wiecie skąd się bierze deszcz?

 

Zapraszam teraz do zabawy plastycznej. Przygotujcie jedną białą i jedną niebieską kartkę, nożyczki i klej. Spróbujcie powycinać samodzielnie kropelki wody z niebieskiej kartki, ponaklejajcie je na białą kartkę, spróbujcie stworzyć „deszczowy obrazek”.

A teraz poruszajcie się do rytmu piosenki:

Wykonajcie karty pracy:

5-latki – strona 15,
4-latki – strona 12.

Na koniec zobaczcie film

 

Wielkość czcionki
Kontrast